Neural Reset Therapy - Massagepraktijk Corpus Sana
Neural Reset Therapie (NRT) is een zachte, maar effectieve en zeer snelle therapie om (al) uw spieren van een hoge spanning naar de juiste spanning te krijgen. Verbaas uzelf en ervaar het eens. Nog zeer nieuw in Nederland. Massagepraktijk Corpus Sana is de enige Master Certified praktijk in Nederland.
Pijn, klachten, NRT, rugpijn, schouderpijn, massage,
16809
page-template-default,page,page-id-16809,,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.0.1,vc_non_responsive

Neural Reset Therapy

Klachtenbehandeling

Wat is Neural Reset Therapy®?

In 2012 is in Amerika door Lawrence Woods een nieuwe en bijzondere behandeltherapie ontwikkeld die klachten in spieren snel en vooral pijnloos (!) vermindert of zelfs helemaal weghaalt. Deze techniek heet Neural Reset Therapy®, ook wel NRT genoemd.
NRT is voor de meeste mensen die niet in het vak zitten of veel verstand hebben van het menselijk lichaam misschien wat gecompliceerd te begrijpen hoe het exact werkt. Voor veel  klanten lijkt het bijna ‘tovernarij’, zo onverwachts snel en pijnloos wordt een klacht opgelost of flink verminderd. En velen vragen zich af: waarom kennen we dit nog niet in Nederland? Gelukkig nu wel! Afgelopen januari en februari zijn er meer therapeuten bijgekomen. Klik hier voor een lijst per provincie.

In tegenstelling tot de soms (erg) gevoelige behandelmethodes zoals deep tissue massages, Mylogenics, Triggerpoint Massage, Shiatsu en ook dryneedling is NRT zeer zachtaardig, PIJNLOOS en verrassend snel. De pijnlijke plek zelf wordt ook niet aangeraakt, alleen tijdens het checken van de spier om te voelen waar de spierknopen zich bevinden. Hoe wordt NRT dan toegepast? Klik hier voor een aantal videodemo’s door Lawrence Woods zelf die deze therapie heeft uitgevonden.

Na een reset zal ik de spier weer checken voor het resultaat of ik laat het door uzelf controleren voor een eerlijk resultaat. Nogmaals, NRT is pijnloos, vooral geen naalden en je ervaart de volgende dag veel minder tot geen (!) beursheid in de spieren in vergelijking met veel andere behandeltechnieken. Mogelijk wat stijfjes of moe gedurende twee dagen maar dat komt doordat de spieren die verkrampt zijn en wat minder zijn gaan bewegen (doordat men vaak de spier ontlast) ineens los zijn en daardoor weer hard moeten gaan werken en de spieren die compenseerden mogen het ineens wat rustiger aan doen, ook zij moeten weer een plek vinden. Dat kost ook energie voor het lichaam. Meestal is of wordt dit na twee dagen beduidend minder of is het weg.

Littekens of botvlies pijn: Ik kan met NRT ook pijn of irritatie aan littekens en botvlies verminderen en soms weghalen!  (littekens zoals blinde darm, open hart operaties, keizersnede en botvlies zoals wanneer u bv een botbreuk heeft gehad en op het bot waar mogelijk pinnen hebben gezeten doet het nog zeer). Ook die plek(ken) worden niet aangeraakt, er wordt zelfs aan de identieke andere kant gewerkt of wanneer het litteken verticaal over het borstbeen loopt wordt de achterkant van het lichaam behandeld.
Mits de tijd het toelaat neem ik na een behandeling met NRT graag nog even de tijd om uw spieren te masseren. Hierdoor ervaart u zelf ook hoe de spieren veel meer ontspannen aanvoelen.

Feiten over Neural Reset Therapy®

Unknown